"... kierujemy się na ogół tą maksymką, moc radości wzmacniać smutku odrobinką..." Jeremi Przybora

sobota, 3 stycznia 2015

Szewc bez butów...

a kartkochałturnik bez notesu, chodzą! Mądrości ludowe nigdy się nie starzeją.

A jednak stał się taki maleńki, papierowy cud... A w sumie to raczej przypadek mnożone przez pech? I jeszcze plus wybór niewłaściwie zszytego zeszytu do oprawienia. I bo po pracach wykończeniowo - ozdobniczych wnętrze zeszytu samo się było oddzieliło od okładki... I taki miks przyczynowo - skutkowy zaowocował tym, iż mienię się posiadaczką własnej produkcji notesu! 

Odrzucone przez okładkę wnętrze zeszytu podzieliłam na części pierwsze. A że szudranie jest moją pasją, to oczywiście nie mogło być mowy o kulturalnym cięciu stron nożyczkami! Okładkę przedarłam na pół. Wszystko podziurkowałam i nanizałam na metalowe kółka. A że pod ręką miałam jeszcze miks bożonarodzeniowy - kartonik z resztkami przeróżnych papierków, karteluszek i innych takich, to i je poupychałam w notes. 

Efekt końcowy jest taki...









I gdy już tak spięłam, upchnęłam, dopięłam i na koniec związałam, pomyślałam sobie... a czemu by nie? Czemu by nie uczynić z niego miejsca na zapisywanie małych, dobrych, codziennych przyjemności tego roku? Bo planuję, że ten rok będzie to...


Uparłam się, że tak będzie i już! 

Niestety nie jestem hurra optymistką. Chyba nie jestem nawet optymistką umiarkowaną... Nie, chyba nie. Choć pesymizm też jest mi obcy. Powiem nawet, że gdy go spotykam, omiatam pogardliwym spojrzeniem i wyniośle, oraz wymownie!, milczę. Czasem skutkuje... 

Może moje pozytywne podejście do tego i owego wynika ze słabości do małych radości? Jestem bowiem kolekcjonerką przyjemności. Nie rozpasaną, bezgraniczną sybarytką, która kosztem świata oddaje się wiecznym bachanaliom:-) O nie! Żyję tak sobie z tygodnia na tydzień, czasem nawet z dnia na dzień, bez specjalnych dalekosiężnych, wielkich planów (nauczyłam się nie planować, życie tego nie lubi, przetestowałam niejednokrotnie) i co jakiś czas łapię się na tym, że O!!! To właśnie TA CHWILA! mała radość! maleńka przyjemność! niespodzianka! pozytywne zaskoczenie! radość, że jeeeej! Kawa z ulubionej filiżanki, rozmowa telefoniczna, otwieranie listu z kartką świąteczną i opłatkiem, spotkanie z rodziną, zapach książki, zapalenie pierwszych lampek w święta, kawa ze znajomymi, kilka pięknych zdań w książce, dobry film, zacny przepis, założenie na zimne stopy ciepłych skarpet w reniferki i radosne bimbanie palcami, marszruta w deszczu aż po zimny koniec nosa, a potem gorąca herbata w dużym kubku...
Może to się nazywa naiwność... Może i tak. Może dziecinada? Może i tak. Ale kompletnie mnie to nie obchodzi:-)
Hołduję zasadzie, iż należy cieszyć się z małych przyjemności. Z nich tworzy się duże szczęście. Choćby i to nazwać naiwnością... Najgorsze, gdy po tysiącach lat okaże się, że nie cieszyłam się czymś, bo uważałam, że to jeszcze nie TEN MOMENT, nie TA RZECZ... i co wtedy? Stracić szansę na małą radość? Nigdy!


Notes na 2015 rok ośmielam się zgłosić
 na wyzwanie 
Pracowni Rękodzieła Szok
o temacie:
2015





A wracając do warsztatu chałtunika. Tak z rozpędu oprawiłam pozostałe dwa wadliwe zeszyty. Zmieniłam nieco technikę oprawiania i całkiem na szybko, TRZASK PRASK!, wyszedł mi taki oto notes na adresy...



... które dotąd trzymałam na rozlicznych karteluszkach w teczce.

I notes na wszystko, co trzeba zapamiętać, a czasem ginie mi w pamięci...



Takie notesy, nic wielkiego, a ja tam się cieszę:-) Może to własnie jest mała przyjemność??:-) Z nic niewartych zeszytów, resztek papieru, resztek płótna i końcówek sznurka. 


I na koniec, choć to NAJWAŻNIEJSZE przecież!!

W nowym roku życzę Wam ogromu małych przyjemności,


także umiejętności cieszenia się owymi drobnymi radościami,
ale oczywiście także Szczęścia przez Wielkie Ś! no bo jakżeby nie! 
I zdrowia.
I miłości. 
I jeszcze raz 
ogromu małych, choćby tylko nieśmiało skrzących się w szarej codzienności, przyjemności:-)


Kłaniając się Wam nisko i bardzo noworocznie
pozdrawiam
Edyta z Kubkiem Kawy

p.s. Znalazłam kilka dni temu pewne zdanie. 
Miałam je zapisane na wyrwanym z gazety brzeżku, 
a brzeżek włożony jako zakładka w książkę, 
a na brzeżku:

"Każdy ma taki świat, jaki widzą jego oczy."

Jose Saramago



37 komentarzy:

  1. Świetnie poradziłaś sobie z nieoczekiwanym wydarzeniem z notesami.
    Ładniutkie są :)
    Masz rację, trzeba się cieszyć z każdej małej rzeczy!!!
    Również i Tobie życzę na ten Nowy Rok zdrowia, szczęścia, ogromu kreatywnych pomysłów i jeszcze więcej czasu na ich wykonanie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia, Januszu:-) Oby i Tobie takie właśnie życzenia się sprawdziły, bo zacne są wielce!

      Usuń
  2. Zastanawiam się Edytko, czy to nie ja dyktowałam Ci tego posta...
    A może mi myśli we śnie wykradłaś...tak na pewno. Właśnie tej nocy źle spałam...
    Tak czy owak- pospisuję się:-)))))
    I właśnie tryliona tych małych, cudownych przyjemności Ci życzę...
    Wystarczy trylion na rok??????
    Jakby brakło- daj znać, dołożymy:-))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trylion na rok... hmmm... ja z matematyki to kiepska jestem, ale skoro Pani Magister Nauk Matematycznych zaleca ów trylion, to myślę sobie, że na rok nastarczy z pewnością:-) Za tak szczodrą garść małych przyjemności dziękuję! Ale przebiję Ciebie, życząc Ci przyjemności trylion do sześcianu:-)))))) to chyba jest do potęgi trzeciej, innymi słowy mówiąc? Ja z matmy to naprawdę cienka jestem:-(
      Cieszy mnie, że właśnie Ty też wielbisz małe przyjemności:-) :-))))))) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  3. Twoje prace jak zawsze cudne, wiesz że jestem ich fanką od zawsze a kiedy zobaczyłam na żywo to już miłością prawdziwą zapałałam. Mam taką księgę na chwile cudne i tylko takie. I będę ją zapełniała w 2015 roku, bo to będzie cudowny rok. I mam nadzieję że nikt nie odbierze nam te naiwności i radości z chwil.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anette, ściskając i pozytywnie, ozdrowieńczo wibrując w Twoją stronę, pozdrawiam przeserdecznie! Moc pięknych, dobrych chwil do zapisania:-))))))

      Usuń
  4. Edytko :) dziękuję za życzenia - Tobie również życzę by te małe przyjemności stanowiły większość Twojego życia :)) Co do notesów - strasznie przydatne rzeczy to sa! można jakoś ogarnąć życie dzięki nim :) tak trzymaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, to byłoby genialne!!! gdyby tak notesami dało się ogarnąć życie, ech... Nie, no wiem co masz na myśli:-) Wszak uporządkowane zobowiązania i małe plany chałturnicze, i tym podobne, to także ważna rzecz. Jednak tak od razu naszła mi myśl o przewidywalnym nieco, a więc ogarniętym życiu:-)
      Serdeczności styczniowe przesyłam:-)

      Usuń
  5. Wspaniały notes, przesłanie na końcu... rewelka, a wczoraj myslałam o Tobie i zastanawiała się dlaczego sie nie odzywasz :)
    Dobrze, że jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, oj... tak mi się rozczulająco na duszy zrobiło:-)))) Pozdrawiam przeserdecznie i przeciepło:-)

      Usuń
  6. Edytko na nowy rok samych słonecznych dni, dużo uśmiechu i ogrom twórczych pomysłów :)
    A twoje wytwory no cudowne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie, Aniu, także życzę tylko słońca i tylko uśmiechów na każdy dzień Nowego Roku:-)

      Usuń
  7. Nie ma tego złego... jak mawiają mądrzejsi od nas :-) Nie miałaś Edytko wcale, a teraz masz trzy (cziiii jak mawia moja Pchełka).
    Każda chwila, dobra czy zła uczy nas czegoś nowego, dostarcza nowe życiowe doświadczenia, dlatego należy się nią cieszyć.
    A to co najmniejsze cieszy najbardziej!
    Życzę aby Ci się szczęściło w każdą nawet najmniejszą chwilę 2015 roku :-)
    Pozdrawiam
    Agnieszka (mama największego szczęścia jakie pojawiło się w moim życiu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za życzenie i Tobie także, oraz Twojej małej Młodzieży:-), i całej Rodzinie życzę pięknego roku pełnego dobrych chwil:-)
      Ja tam jednak będę się troszkę upierać przy tym, że niektóre złe chwile jednak nie mają sensu... Ogólnie oczywiście zgadzam się z Tobą, każde doświadczenie coś ze sobą niesie. Ale że czasem negatywne skutki przeważają nad pozytywami, to jakoś tak nie do końca się zgodzę, że każda lekcja życia jest nam niezbędna:-) Tak sobie oczywiście tylko rozmyślam tutaj:-)
      Moc serdeczności ślę:-)

      Usuń
    2. Wiem, niektóre złe chwile mogłyby nas omijać, wiem, ale wtedy poszłyby do kogoś innego. A ja nikomu nie chcę życzyć źle (no to też nie jest tak, że całe zlo tego świata chcę na siebie ściągnąć, o NIE!)

      Usuń
  8. notesy świetne, a wszystko co napisałaś po trochu prawdą jest, w nowym roku życzę Ci wszystkiego najpepszego ,zeby te małe szcześcia składały się w wielkiei żebyś miała jeszcze więcej powodów do radości

    OdpowiedzUsuń
  9. cudny notes i zgadzam się w 100% że szewc bez butów chodzi:) Edytko w Nowym Roku dużo małych i dużych przyjemności Ci życzę!! No i oczywiście zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie także życzę wielkich i małych radości. W każdym dniu naszego nowego roku.

      Usuń
  10. Fantazja! Fantazja, której Tobie nie brakuje, "doprowadziła" Ciebie do takiego, a nie innego wrażenia chwili, której z kolei owocem owe notesy. Super!!! Pozwól zatem Sobie przesyłać od czasu do czasu sms'a z dobrą myślą czy sentencją, które potem zapiszesz, gdzie trzeba ;) Rozsyłam je pasjami swoim przyjaciołom i tym, którzy zechcieli je "wysłuchiwać" Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja to nawet nie mogę wymyślić sensownych życzeń na ten Nowy Rok dla Ciebie , za to co Ty zrobiłaś dla nas!!!!!!!Jakaś taka pustka robi mi się w głowie jak próbuję coś mądrego naskrobać :)
    Notesy wyszły super!
    Ściskam ,ściskam , ściskam!!!!!



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam... A poza tym, to ja mam wieeeeeele radości z Twojej/Waszej radości. I to jest dopiero COŚ:-))))

      Usuń
  12. Śliczne te Twoje zeszyty. Dobrze, że wróciłaś.... NIech to będzie dla Ciebie dobry rok :)
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
  13. jak zawsze piękne, jak zawsze mają to COŚ

    dużo siły i kreatywności w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie również życzę moc pomysłów i ogromu radości:-))))

      Usuń
  14. Edyto dziękuję za życzenia :) Tobie również życzę, aby 2015 był dla Ciebie i Twoich bliskich dobrym rokiem, abyś zapełniła swój fantastyczny notes samymi pozytywnymi wpisami!
    P.S. Dziękuję za udział w wyzwaniu PR SZOK :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobry wieczór :)
    Fantastyczne te notesy a pierwszy ogromnie mi się podoba. Przyszła mi myśl o też jakimś takim do spisywania różnych informacji... :)))

    Ps.Muszę się przyznać, że przybyłam tutaj za komentarzem, który napisałaś na blogu ,,pięciu pór roku" I pomyślałam sobie, że to może być kolejnym miłym miejscem gdzie pisze wspaniała i wrażliwa osobowość.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "nauczyłam się nie planować, życie tego nie lubi" oo tak wiem coś o tym ;-)))
    i też żyję z dnia na dzien ;-))) jednak każdego dnia o poranku... wychodzę z założenia, że to będzie cudny dzień ;-)))
    i tego Tobie Edytko z całego serca życzę - 365 szczęśliwych, spokojnych, pogodnych (z lekkimi opadami deszczu ;-))) ) zdrowych, twórczych, spędzonych z najbliższymi, z czasem dla siebie, z pozytywnymi emocjami... dni ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny taki noteso-kalendarz na 365 szczęśliwych zdarzeń i myśli :-)
    Miłego dnia Edytko!

    OdpowiedzUsuń
  18. no pięknie Edytko piekinie Ci to wychodzi :)
    i ja jaestem za cieseniem się chwila drobnostka , bo nasze zycie właśnie z tych drobnostek się składa i nie warto planowac bo czesto potem te plany rózne zbiegi okolicznosci krzyzuja , a tak to człowiek bardziej szczęścliwy , ja zaliczam się do osób optymistycznie nastawionych do swiata i dzieki temu zyie jest piękniejsze

    bzuiole

    OdpowiedzUsuń
  19. Nasze życie właśnie z takich maleńkich chwil się składa - nie możemy również przechodzić obojętnie nawet nad tymi smutnymi, choć wolimy, by było tych weselszych, szczęśliwszych jak najwięcej.
    A ja uważam Cię za osobę bardzo optymistyczną - tyle radości odnajduję w Twoich słowach zawartych na Twoim blogu, tyle pozytywnej energii doświadczam, czytając je:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  20. wspaniałe notesy wyszły, jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super prace :) Dziękuję za udział w wyzwaniu PR SZOK :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ale super sa!!!!!!!!!!!!! sliczne!!! zwlaszcza adresownik mi sie baaaardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń