"... kierujemy się na ogół tą maksymką, moc radości wzmacniać smutku odrobinką..." Jeremi Przybora

środa, 13 marca 2013

Życie może być ...

Na początku zbuntowałam się. Jak to?!









                                                                                                Leszek Kołakowski 

Należy pragnąć niewiele i z tego "niewiele" się cieszyć? Nie marzyć zbyt wielkich marzeń? Nie mieć zbyt wielkich nadziei? A sekundę potem przyszła myśl. Być może (podkreślam: BYĆ MOŻE, bo boję się nawet marzyć, iż mogę zrozumieć o co chodziło Leszkowi Kołakowskiemu) wygląda to tak, iż nie należy czekać całe życie na wielkie, spektakularne szczęście. Takie "szczęściowe" BUUUM!  A póki ono nie przyjdzie albo gdy mija smucić się dogłębnie i popadać w rozpacz. Trzeba uzbierać sobie szczęście z małych przyjemności, ze strzępków i okruchów (sic!) codziennych radości, a i oczywiście z tychże BUUUM! także. Marzyć trzeba ogromnie dużo, pragnąć ogromnie wiele, ale umieć się cieszyć z każdej kropli radości. Nawet kubka kawy z mlekiem w nowej filiżance. Ale żeby umieć ... trzeba się nauczyć? To może być trudne.

Ależ głupot naplotłam. Filozof za dychę ze mnie! Wybaczcie. Jednak to takie piękne i mądre zdanie, nie mogłam się oprzeć by z Wami się nim nie podzielić.

Tak na wszelki wypadek, bo widzę, że trochę ostrość mi się wymknęła spod kontroli:
"Życie może być przyjemne i ciekawe pod warunkiem, że człowiek nie pragnie być zbyt szczęśliwy"

Pozdrawiam ciepło
Edyta z Kubkiem Kawy   

Ps. Odniosłam małe zwycięstwo nad materią! Udało mi się wreszcie, bo wielu bólach, zamienić nazwisko w "O mnie" na blogu, na "Kubek z Kawą". Nie to bym wstydziła się nazwiska. Lubię gdy szumi tymi wszystkimi "strz" i "sz". Jednak jakoś tak urzędowo - biurowo się czułam widząc je na blogu.

5 komentarzy:

  1. nie będę głośno pisała gdzie te słowa są w Twoim domu widoczne ...
    i dlaczego tam jest mowa o szczęściu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli uważasz, że muszę Ścianę Wielkich Myśli przenieść gdzie indziej ... Hmmm ... A poza tym tam jest mowa o wielu różnych rzeczach, nie tylko o szczęściu:-)

      Usuń
    2. taaaa, ale i miejsce kojarzy się ze szczęściem widocznie ..

      Usuń
  2. Edyto z Kubkiem Kawy...dałas mi do myślenia z tym chceniem szczęścia...:) mądre to i wcale nie takie mocno filozoficzne :)

    OdpowiedzUsuń